Jak pracownicy budują wizerunek firmy?

pracownicy budują wizerunek firmy

Mówi się, że dobry Sprzedawca to taki, który sprzeda piasek na pustyni. Faktycznie, jeśli Handlowiec posiada moc przekonywania to pewnie mu się to uda. Schody zaczynają się wtedy, kiedy po pierwsze – klient ma prawo zwrócić zakupiony towar, bądź zrezygnować z danej usługi, a po drugie – jeśli zależy nam na tym, aby klient do nas wrócił oraz z uwagi na zadowolenie – polecił nas znajomym.

Do takich wniosków doszli handlowcy pracujący w pewnej firmie w Przedczu. Spotkania handlowe udawało im się co prawda zamykać sprzedażą, ale większość klientów za chwilę przychodziła z rezygnacjami. Na spotkaniu udało się bowiem klienta przekonać do zakupu, ale decyzja nie wynikała z prawdziwej i głębokiej chęci danej osoby, ale z presji, jaką wywarł Handlowiec. Czy jest coś co zrobił nie tak?

Sprzedaż tu i teraz działa na krótką metę. Pracownikowi rośnie premia, pracodawca jest zadowolony z jego osiągnięć, a pozycja firmy rośnie w oczach. Schody zaczynają się wtedy, kiedy niezadowoleni klienci, otrząsają się i dochodzą do wniosku, że dany produkt nie jest im wcale potrzebny. W dzisiejszych czasach niemal każda firma daje konsumentowi możliwość zwrotu zakupionego towaru. Jeśli dochodzi do masowych zwrotów, wówczas okazuje się, że Sprzedawca tak skuteczny wcale nie jest.

Efekt może być odwrotny od zamierzonego, bo zamiast firma rosnąć w siłę, zbiera negatywne opinie na rynku. A ponieważ wieści w sieci przenoszą się w tempie ekspresowym, ciężko jest później rozjaśnić wizerunek danej marki. Dlatego rekruterzy w Przedczu bardzo dokładnie sprawdzają cechy kandydata do pracy podczas procesu rekrutacyjnego. W końcu to od zatrudnionych pracowników, którzy mają bezpośredni kontakt z klientem, w dużej mierze zależy sukces danego przedsiębiorstwa.

Zostaw komentarz