Wszelkie konflikty i niejasności w organizacji bardzo często wynikają z braku informacji. Często zdarza się bowiem tak, że ktoś czegoś nie usłyszał, ktoś nie miał świadomości, że taka zmiana została wprowadzona. Niewłaściwy przekaz informacji, może pomóc uniknąć ogromnych problemów w związku z popełnianymi błędami.
O tym, jak ogromne znaczenie ma płynność informacji, przekonał się pewien pracodawca w Osiecznej. Jeden z pracujących tam specjalistów ds. obsługi klienta błędnie poinformował klienta w zakresie terminu realizacji zlecenia. W wyznaczonym dniu, ów klient stawił się w firmie, okazało się jednak, że zadanie nie zostało wykonane. W dniu w którym dany pracownik obsługiwał klienta, weszły w życie zmiany, które były ogłoszone w systemie wewnętrznym organizacji. Jednak ta osoba, nie zapoznała się z tymi informacjami, czego efektem było wprowadzenie klienta w błąd.
Wyżej opisaną sytuację, na szczęście udało się odkręcić. Klient otrzymał przeprosiny oraz rekompensatę. Natomiast aby uniknąć w przyszłości podobnej sytuacji, która może okazać się bardzo niekorzystna dla przedsiębiorstwa w skutkach, kierownik działu obsługi klienta podjął pewne kroki. Ustalił, że każdego dnia, przed przystąpieniem do pracy, konsultantom będą przekazywane informacje dotyczących istotnych zmian. Przekaz informacji ma nastąpić ustnie oraz w formie wydrukowanej – na kartce wręczonej każdemu pracownikowi. Od dawna firma w Osiecznej nie prosperowała tak dobrze.