Social media a sprzedaż

social media w pracy

Wielu pracodawców w miejscowości Dąbie decyduje się na blokowanie wielu stron internetowych dla swoich pracowników. Zakładając, że pracownicy zamiast skupić się na pracy, pielęgnują swoje kontakty towarzyskie w najbardziej popularnych portalach społecznościowych. Zapominają przy tym, że social media mogą być doskonałą wędką sprzedażową. Z jednej strony budujemy relacje ze znajomymi, z drugiej zaś strony – możemy opublikować ciekawie napisany post, w którym możemy zaoferować produkt, bądź usługę, której jesteśmy przedstawicielem.

Jak działa komunikacja sprzedażowa w portalach społecznościowych?

Sieć znajomości w social media potrafi zdziałać cuda. Wystarczy, że zainteresujmy grono znajomych pewnym artykułem, żeby zaraz dowiedzieli się o tym znajomi znajomych. W ten sposób jesteśmy w stanie dotrzeć do ludzi, z którymi nie mamy kontaktu i których nawet nie znamy.

Druga strona korzyści, jakie płyną z korzystania z portali społecznościowych w pracy handlowca wynika z niezwykłego bogactwa i kopalni wiedzy, jaką codziennie możemy spotkać w sieci. Obserwując dane źródło, mądry handlowiec będzie wiedział, jak jeszcze bardziej poszerzyć swoją wiedzę z zakresu sprzedaży. Wielu jest bowiem coachów sprzedażowych, którzy chętnie dzielą się wiedzą handlową. Istnieją również grupy, których uczestnicy dzielą się wiedzą i doświadczeniem między sobą. Zatem pracodawcy powinni w kwestii ograniczeń odpuścić. Może się bowiem okazać, że coś co podejrzewane było za stratę czasu w pracy korzystnie wpłynie na edukację zatrudnionych handlowców oraz w efekcie – sukces sprzedażowy.

Zostaw komentarz