Jak sobie radzić z negatywnym feedbackiem w pracy?

jak poradzić sobie w pracy

Każda praca podlega ocenie – niezależnie od stanowiska, zakresu obowiązków oraz stażu pracy. Nawet pracownicy zajmujący najwyższe stanowiska kierownicze podlegają ocenie – zawsze jest przecież ktoś wyżej w strukturze organizacji. Jeśli otrzymujemy pozytywny feedback i nasz bezpośredni przełożony jest zadowolony ze sposobu wykonywania naszych obowiązków oraz efektów naszej pracy, wtedy wszystko jest w porządku, pracodawca jest zadowolony i my również. Inaczej ma się sprawa kiedy otrzymujemy negatywny feedback. Często budzi się w nas opór, niechęć oraz spada poczucie naszej wartości jako pracownika.

Jak przyjąć negatywny feedback oraz jakie działania należy podjąć?

Podczas rozmowy w negatywny sposób oceniającej naszą pracę, postarajmy się zachować spokój i na chłodno przyjąć wszystkie uwagi. Powstrzymajmy się raczej od dyskusji, na zasadzie “przecież się starałem” czy “to niesprawiedliwe”. Oczywiście możemy podjąć rozmowę i nawet jest to wskazane, żeby pokazać przełożonemu, że zależy nam na poprawie wyników. Rozmowa oceniająca jest bowiem niekomfortowa komfortowa nie tylko dla nas. Kierownik również nie czuje się najlepiej, jeśli musi przedstawić pracownikowi, że jest niezadowolony z jego pracy. Mile widziane będzie zatem, jeśli przekażemy, że oczywiście rozumiemy co mamy do poprawy oraz postaramy się, aby następna rozmowa wiązała się z pozytywną oceną.

Najważniejsze jest bowiem działanie, które podejmiemy po rozmowie oceniającej. Najlepiej jeśli stworzymy sobie plan, według którego będziemy pracować. Dobrym pomysłem będzie również skonsultowanie planu działania z bezpośrednim przełożonym. Pokażemy w ten sposób, że faktycznie nam zależy. A szczere chęci to już połowa sukcesu.

Zostaw komentarz