Pracownicy wizytówką firmy

zadowoleni pracownicy Pyzdry

Wiele firm w Pyzdrach inwestuje ogromne sumy na działania marketingowe. Zależy im bowiem na rozpoznawalności marki na tak bardzo konkurencyjnym rynku. Ale samo wypromowanie marki nie wystarczy jeśli podstawowe kwestie będą niedopracowane. Nie bez przyczyny mówi się, że sukces przedsiębiorstwa zaczyna się od zadowolonych pracowników. W końcu to pracownicy w bezpośredniej konfrontacji są pierwszą linią kontaktu. Jeśli pracodawca zadba o zadowolenie swoich podwładnych, może zaoszczędzić na inwestycjach w reklamę, a wszelkie działania marketingowe będą miały o wiele lepszy efekt.

Co powinien zrobić właściciel firmy, żeby zadbać o zadowolenie osób zatrudnionych?

Istnieje wiele badań, dzięki którym szef może się dowiedzieć, czy wśród swojej kadry ma samych zadowolonych ludzi. Liczne anonimowe ankiety, zachęcają pracowników do zabrania głosu na temat swojego pracodawcy w Pyzdrach. Anonimowość rozwiązuje język nawet najbardziej zamkniętych w sobie pracowników.

Ale badanie ankietowe, nie jest jedynym sposobem, aby dowiedzieć się, “co w trawie piszczy”. Bardzo często bowiem jesteśmy w stanie sporo dowiedzieć się poprzez proste obserwacje, dotyczące m.in. fluktuacji, absencji, wyników realizowanych zadań oraz ich jakości. Każdy kierownik jest również w stanie określić, czy jego podwładny jest równie zmotywowany do pracy jak na początku zatrudnienia, czy może poziom zadowolenia zmalał, przez co również jego efektywność i jakość wykonywanych zadań.

Warto zadbać o poziom zadowolenia z pracy, ponieważ zadowolony pracownik jest najlepszą możliwą wizytówką firmy. Regularne rozmowy rozwojowe z pracownikiem, organizowanie imprez integracyjnych, czy też premie uznaniowe z pewnością przypadną do gustu członkom całej organizacji.

Zostaw komentarz