To jakim jesteśmy człowiekiem, jak radzimy sobie z trudnymi sytuacjami, jak reagujemy na zaskakujące sytuacje, w dużej mierze zależy od tego jakie doświadczenia nas ukształtowały. Kształtowanie się naszej osobowości ma miejsce praktycznie w trakcie całego naszego życia. W końcu również uczymy się całe życie. Już od małego podpatrujemy wiele kwestii u rodziców, w późniejszych latach od nauczycieli, aż w końcu jako dorośli idziemy do pracy.
To jakie mamy podejście do pracy może być wypadkową naszych dotychczasowych doświadczeń życiowych. Podejście do pracy kształtujemy również bazując na obserwacji naszego bezpośredniego przełożonego. Pracodawcy w Wysokiej, doskonale zdają sobie z tego sprawę. Dlatego właśnie proces zarządzania pracownikami, zaczynają już na etapie obsadzenia stanowiska kierowniczego odpowiednim dobrze rokującym kandydatem do pracy. To od zwierzchnika w dużej mierze zależą wyniki zespołu. Podwładni często nawet nieświadomie naśladują swojego przełożonego. A ponieważ biorą z niego przykład, to warto, żeby osoba pracująca na stanowisku kierownika w Wysokiej, była odpowiednią osobą, na odpowiednim miejscu. Chodzi o to, żeby była nie tylko osobą posiadającej wysokie kwalifikacje zawodowe, ale również kompetencje miękkie.
To od naszego lidera przejmujemy jego podejście do pracy, dzięki czemu kształtujemy naszą osobowość. Jeśli szef będzie wyróżniał się zaangażowaniem, pogodą ducha, pozytywnym podejściem do zmian, oraz z entuzjazmem będzie wykonywał swoje obowiązki – będziemy dążyć do takiego samego podejścia do obowiązków zawodowych. Nie tylko dlatego, żeby być dobrze postrzeganym przez kierownika, ale również dlatego, aby zbliżyć się do uznawanego przez nas autorytetu.