W każdej organizacji są takie osoby, które zawsze potrafią znaleźć się w sytuacji. Jedni nazywają takie zachowanie dyplomacją. Jeśli pracownik potrafi rozmawiać z każdym innym pracownikiem o wszystkim i żadna sprawa nie jest dla niego niekomfortowa, to jest postrzegany jako profesjonalista. Inne źródła taką umiejętność trzymania swoich emocji na wodzy nazywają nieco inaczej – inteligencją emocjonalną.
Pracownik, który wykazuje się wysoce rozwiniętą inteligencją emocjonalną, którą z resztą potrafi zastosować w praktyce, jest pożądany przez pracodawców w Nekli. Na czym polega tajna siła inteligencji emocjonalnej? Takiemu pracownikowi dużo łatwiej jest poradzić sobie z konfliktem w zespole, czy krytyką. Jeśli np. bezpośredni przełożony zwraca takiemu pracownikowi uwagę, to pracownik przyjmuje to na chłodno i zamiast dyskutować, zastanowi się na spokojnie nad zasadnością owej uwagi. Zamiast skupiać się na negatywnych emocjach, zastanowi się w jaki sposób może poprawić wyniki swojej pracy. Jeśli kierownik zwrócił uwagę, to oznacza, że najwyraźniej istniały ku temu przesłanki.
Inteligencja emocjonalna w życiu zawodowym sprawia, że zamiast skupiać się na negatywnych odczuciach i pielęgnowaniu ich, skupiamy się na rozwiązaniu problemów. Dzięki temu oszczędzamy cenny czas w ciągu dnia pracy. Efektywniej wykonujemy nasze codzienne obowiązki zawodowe i jesteśmy postrzegani jako profesjonaliści. Taki pracownik w Nekli jest na wagę złota, ponieważ nie ma z nim “problemów”.