Pracodawcy w Ostrowie Wielkopolskim narzekają na te same sformułowania przewijające się w większości CV kandydatów do pracy. Frazy takie jak: kreatywność, odpowiedzialność, pozytywne usposobienie, otwartość, zaangażowanie, goszczą w większości aplikacji, z którymi rekruterzy mają styczność. Z kolei kandydaci przeglądający oferty pracy w Ostrowie Wielkopolskim, spotykają się z takim samym podejściem ze strony pracodawców. W ogłoszeniach o pracę, w sekcji “opis firmy” przeczytać można powtarzające się sformułowania, takie jak: nowoczesna firma, lider w branży, pionier na rynku, międzynarodowy zasięg itd.
W jaki sposób może taki pracodawca wyróżnić się spośród innych, skoro używa oklepanych sformułowań, mających oddać indywidualny charakter firmy?
Wiele firm w Ostrowie decyduje się pójść w zupełnie innym kierunku. Zamiast tworzyć nudne treści, stawiają na nietypową formę ogłoszenia o pracę. Jak najmniej treści, za to jak najwięcej obrazków. Formą wizualną starają się przedstawić firmę w jak najlepszy sposób. I nie oszukujmy się – przeważnie cel zostaje osiągnięty. Na tego typu ogłoszenia, zawsze wpływa sporo aplikacji od ciekawych kandydatów.
Poza tym, kreatywna forma oferty pracy, udowadnia, że firma jest naprawdę wysoce kreatywna. A przecież pracownicy chcą mieć pewność, że będą mogli realizować się u pracodawcy ze swoją kreatywnością. Nie ma chyba nic gorszego niż brak przyzwolenia na innowacyjne pomysły oraz ograniczenie inwencji twórczej, która przecież siedzi w każdym z nas.