Czy treść ofert pracy w Wągrowcu może determinować płeć aplikujących kandydatów? Czy określenia użyte w zakresie obowiązków oraz wymaganiach stawianych np. na kierowniczym stanowisku pracy mogą mieć realny wpływ na to, czy kobiety wysyłają swoje CV, czy raczej mężczyźni?
Pracodawcy w Wągrowcu dokonali ciekawego odkrycia – zauważyli, że jeśli w treści oferty pracy wpisują takie określenia jak: asertywność, pewność siebie, niezależność, gotowość do działania, rywalizacja, aplikuje więcej mężczyzn niż kobiet. W przypadku treści zawierającej więcej sformułowań takich jak: sumienność, odpowiedzialność, empatia, czy zaangażowanie, wówczas liczba aplikujących kobiet wzrasta.
Wszystko wskazuje na to, że kobiety obawiają się typowo męskich cech. Jeśli wymaga się od nich niezależności, pewności siebie i zaciętości w działaniu, obawiają się, że nie sprawdzą się na danym stanowisku pracy. Co ciekawe, jeśli w ogłoszeniu zawarto informacje dotyczące łagodnych cech, takich jak: empatia, skrupulatność, czy opanowanie, nie zniechęciło to mężczyzn do wysyłania swoich CV. Liczba aplikacji wysłanych przez mężczyzn nie uległa zmniejszeniu.
Jeśli zatem właściciel firmy w Wągrowcu chce mieć w swojej kadrze również kobiety, powinien zwrócić uwagę, na treść jaka znajduje się w ofercie. Wiadomo przecież, że od osoby, piastującej managerskie stanowisko wymaga się wszelkich umiejętności przywódczych. Dlatego jeśli pracodawca nie chce zniechęcić kobiety do zgłaszania swojej kandydatury na dane stanowisko, powinien zwrócić uwagę na słowa, które jak się okazuje mają ogromne znaczenie.