Jesteś pracodawcą w Bojanowie? Pojawiło Ci się wolne miejsce pracy? Szukasz pracownika? Ten artykuł jest dla Ciebie.
Kto powinien być odpowiedzialny za przeprowadzenie procesu rekrutacyjnego w firmie? Pracodawca, Specjalista ds. HR, kierownik danego działu, czy może wszystkie osoby na raz?
W przypadku małych firm w Bojanowie, tego typu działania spoczywają za pewne na pracodawcy. Nic dziwnego, w końcu kadra pracownicza składa się zazwyczaj z kilku pracowników, do których należy konkretny zakres działań. Całym procesem znalezienia właściwego pracownika, począwszy od opublikowania ogłoszenia o pracę w Bojanowie, poprzez, selekcję kandydatów, przeprowadzanie z nimi rozmów kwalifikacyjnych i w końcu podjęcie decyzji odnośnie osoby, której zostanie zaproponowane zatrudnienie.
Większe firmy, mają przeważnie zatrudnionego Specjalistę ds. Rekrutacji. Dlatego to zadanie powierzają właśnie jemu. Jednak jeszcze lepsze rezultaty może osiągnąć pracodawca, jeśli zdecyduje się na zaangażowanie w proces rekrutacji także kierownika działu, do którego poszukiwany jest pracownik.
Skoro osoba wybrana w procesie rekrutacji, ma współpracować z danym działem, i siłą rzeczy – z bezpośrednim przełożonym, to najlepszym rozwiązaniem wydaje się być połączenie wiedzy z zakresu rekrutacji Specjalisty ds. HR, oraz wiedzy z zakresu specyfiki pracy na danym stanowisku, którą bez wątpienia posiada Manager działu.
Dopiero taki system prowadzenia rekrutacji, pozwoli zatrudnić odpowiedniego pracownika, który posiada wysokie kompetencje zawodowe, oraz kompetencje miękkie.